Deklaracja Dostępności
Wstęp
im. Aleksego Rżewskiego w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2023-04-03.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-04-03.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Na stronie znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych - strony te nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo - pochodzą od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tych dokumentów nie leży w gestii Szkoły Podstawowej Nr 116 w Łodzi.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2023-04-03.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Beata Pietrzak,
- adres e-mail - kontak@sp116.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 42 650-44-40,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa Nr 116, im. Aleksego Rżewskiego, 91-231 Łódź, ul.Ratajska 2/4.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa Nr 116 w Łodzi mieści się przy ul. Ratajskiej 2/4.
Szkoła posiada 5 wejść do budynku. Żadne nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście główne znajduje się od ulicy Ratajskiej.
Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się portiernia, gdzie należy podać cel wizyty, informacje o osobie odwiedzającej i dokonać wpisu w książkę wejść. Spotkania z nauczycielami są możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny.
Korytarze w budynku mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. Zastosowane materiały wykończeniowe ścian i podłóg nie odbijają światła (nie powodują zjawiska olśnienia).
Schody wewnętrzne zostały wyposażone w jednostronną poręcz o wygodnej średnicy i kształcie pochwytu.
Zarówno na zewnątrz szkoły jak i wewnątrz brak jest podjazdów, pochylni, wind dla wózków i rozwiązań zapewniających możliwość ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.
Szkoła posiada trzy miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, które znajdują się bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku.
W przypadku obsługi osób z ograniczeniami ruchowymi stosuje się rozwiązania alternatywne. Pracownicy udzielają informacji w formie elektronicznej. W razie potrzeby kontaktu osobistego wychodzą przed budynek do interesanta. Pomocy udzielają również pracownicy obsługi.
Do szkoły jest możliwe wejście osoby z psem asystującym po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu. Warunki wejścia: pies musi być wyposażony w uprząż, osoba wprowadzająca psa musi okazać certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz dokument potwierdzający wymagane szczepienia weterynaryjne psa. Wejście osoby z psem asystującym nie zwalnia z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa.
Szkoła nie zapewnia tłumacza języka migowego, ale jest możliwość przyjęcia osoby towarzyszącej znającej ten język lub połączenia się on – line z takim tłumaczem. Nie ma pętli indukcyjnej.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.