Czas dla siebie, Czas na naukę - Szkoła Myślenia Pozytywnego.
W tym miesiącu przyglądaliśmy się jak organizacja dnia wpływa na poczucie spokoju, koncentracji i dobrego samopoczucia. Rozmawialiśmy z uczniami i uczennicami o tym:
- czym jest czas dla siebie i dlaczego jest ważny,
- jak planować czas na naukę, by był efektywny i nie zabierał przestrzeni na odpoczynek,
- w jaki sposób uważność pomaga zauważać własne potrzeby i sygnały płynące z ciała i umysłu.
Pani Kinga Blachowska w klasie 1A oraz na zajęciach indywidualnych poprowadziła warsztaty, w czasie którego swtorzyli własne gry planszowe, gdzie każde pole to element ich planu dnia. Dzieci wymyśliły, co dzieje się na poszczególnych polach. Co jest startem? Co jest metą? Czy brakuje im miejsc, gdzie mogą się zatrzymać i zyskać siłę, aby przeskoczyć potem kilka pól do przodu szybciej?
W ramach wrześniowego zadania „Szkoły Pozytywnego Myślenia” Pani Dagmara Surdy-Feliniak poprowadziła zajęcia dla uczniów klasy 1B. Zajęcia poświęcone były podstawowym ćwiczeniom uważności, opracowanym przez holenderską trenerkę Eline Snel. Dzieci poznały bohaterkę krótkich, wyciszających medytacji – żabkę, która potrafi siedzieć spokojnie, nie reagując na bodźce z otoczenia, a jedynie je obserwując. Wraz z nią pierwszaki uczyły się prostych technik oddechowych, pomagających w wyciszeniu i radzeniu sobie w chwilach stresu lub nadmiernego pobudzenia. Ćwiczenia te będą jeszcze wielokrotnie wykorzystywane w naszej codziennej pracy wychowawczej.
Pani Ewa Pełka w swojej klasie wychowawczej 7A, poprowadziła warsztaty, gdzie dzieci rozpisały swój plan dnia z podziałem na czas dla siebie oraz czas na nauke. Razem z Panią dzieci potem zastanawiali się czy uczniowie mają zachowany balans między życiem szkolnym oraz czasem wolnym.
We wrześniu zostały również przeprowadzone badania ankietowe. W roku szkolnym 2025/2026 zespół psychologiczno-pedagogiczny oraz Samorząd Uczniowski pragnie sprostać oczekiwaniom oraz sugestiom uczniów odnośnie wydarzeń i atrakcji, które będą miały miejsce w naszej szkole, a jednocześnie stworzyć jak najlepszą przestrzeń do nauki. Wyniki badań zostały przeanalizowane i mamy nadzieję, jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby uczniów.