Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna: Historia z elementami kultury krajów frankofońskich i języka francuskiego

Historia z elementami kultury krajów frankofońskich i języka francuskiego

 

Autor innowacji: dr Rafał Korczak

 Rodzaj innowacji: programowa

 Czas realizacji: 1 września 2022 r. – 24 czerwiec 2023 r.

 Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa Nr 116 Im. Aleksego Rżewskiego w Łodzi 

Zakres innowacji: uczniowie klasy VII a b

 Cele innowacji:

  1. Rozwój zdolności lingwistycznych.
  2. Przygotowanie do zdobywania kolejnych szczebli edukacji
    z nauczaniem dwujęzycznym.
  3. Wstępne osłuchanie się z językiem francuskim
  4. Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych treści z podstawy programowej, zamiennie w dwóch językach.
  5. Zastosowanie języka francuskiego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.
  6. Poznanie podstawowych pojęć z historii powszechnej

 

  1. Zasady innowacji:

Innowacja przeznaczona jest do realizacji w szkole podstawowej w klasie VII a b w ramach lekcji historii. Elementy języka francuskiego podczas zajęć, dotyczących historii powszechnej. Skierowana jest do uczniów rozpoczynających naukę języka francuskiego. Zainteresowanych nie tylko językiem, ale i szeroko pojętą kulturą Francji. Uwzględnia ona założenia obowiązującej podstawy programowej do historii oraz wzbogaca ją o nowe elementy z języka francuskiego, kultury i historii Frankofonów. Realizacja innowacji nie wymaga od jej uczestników znajomości języka francuskiego.

  1. Spodziewane efekty

 Oczekiwane efekty

dla ucznia:

  • Pogłębienie zdolności lingwistycznych;
  • Poznanie wiedzy o kulturze krajów frankofońskich.

dla szkoły:

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych;
  • budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o językowy rozwój swoich wychowanków;
  • podniesienie jakości pracy szkoły.
  • Sposób ewaluacji

Ewaluacja końcowa nastąpi w czerwcu 2023 r. i będzie stanowiła informację zwrotną dla prowadzącego na temat celowości przeprowadzania tego rodzaju innowacji w przyszłości. Wyniki ewaluacji końcowej zostaną opracowane oraz zaprezentowane uczniom, ich rodzicom oraz radzie pedagogicznej.

 

 Ewaluacji podlegać będą:
- stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji;
- skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów i kształtowaniu ich umiejętności oraz postaw;
- stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników.
 

-Narzędzia służące do ewaluacji:
- rozmowy z uczniami;
- obserwacja pracy i zaangażowania uczestników innowacji;
- ankieta skierowana do uczniów.
 

---------------------------                                  --------------------------

podpis nauczyciela                                        podpis dyrektora

 

 

 

Ankieta ewaluacyjna dotycząca innowacji pedagogicznej z historii w kl. 7

 

  1. Czy według Ciebie zajęcia były interesujące?
    Tak / Nie
  2. Czy czynności wykonywane na zajęciach były dla Ciebie łatwe i zrozumiałe?
    Tak / Nie
  3. Czy dobrze Ci się pracowało :

a ) indywidualnie Tak / Nie
b) w parach / w grupie Tak / Nie

 

  1. Czy uczestnictwo w zajęciach /innowacji pomogło Ci poszerzyć wiedzę o krajach francuskojęzycznych?


Nie / Raczej nie / Trudno powiedzieć / Tak / Zdecydowanie tak

 

  1. Jak oceniasz organizację zajęć
  2. tematykę 1 2 3 4 5 6
    b) materiały edukacyjne 1 2 3 4 5 6
    c) formę przekazu 1 2 3 4 5 6
  3. Czy według Ciebie poznawanie kultury krajów frankofońskich jest dobrym źródłem uczenia się j. francuskiego?

Tak / Nie

  1. Czy pamiętasz z lekcji pojawiające się słowa, zwroty w języku francuskim?  Tak / Nie
  2. Czy uważasz, że potrafisz lepiej planować i rozumiesz własny proces uczenia się? Tak / Nie

 

Dziękuję za wypełnienie ankiety.

nauczyciel: dr Rafał Korczak