Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jak powstaje śnieg?

W świetlicy klasy 2a odbyły się ciekawe zajęcia dotyczące śniegu. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstaje biały puch, dlaczego śnieg skrzypi pod stopami i czy da się zrobić własny śnieg?  Aby zrozumieć, jak powstają poszczególne płatki, wykonaliśmy prosty eksperyment z gwoździkami i magnesem. Przyjrzeliśmy się z bliska różnym śnieżynkom dzięki fotografiom spod mikroskopu. Uczniowie zapoznali się z pojęciem symetrii i aby utrwalić zdobytą wiedzę sami zamienili się w żywy, ogromny płatek śniegu – który oczywiście też był symetryczny. Ale czym byłyby zajęcia o śniegu bez śniegu? Ponieważ brakowało go za oknem, postanowiliśmy zrobić swój własny, sztuczny śnieg. Każdy mógł ulepić bałwana! Chociaż później było trochę sprzątania, to zajęcia bardzo nam się podobały!

Wychowawca świetlicy Karolina Ramus