Lektury w pudełku
Sposób na czytanie lektur szkolnych– lektury w pudełku
Nauczyciele poloniści od lat szukają sposobów, żeby uczniowie czytali lektury. Jednym z nich jest pudełko lekturowe. W ozdobionym kartonie powinno się znaleźć 10 przedmiotów wykonanych z różnych materiałów, które kojarzą się z lekturą i , co ciekawe, nie zawsze muszą to być skojarzenia dosłowne. Streszczenie i list do wybranego bohatera, które również znajdują się w środku, służą nam do kolejnych działań z tekstem przeczytanego utworu.
Jak zwykle nasi uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością, oryginalnością, a ich wyobraźnię ograniczało tylko pudełko. Prezentacja zgromadzonych skarbów była bardzo ciekawa, a skojarzenia i przedmioty nieoczywiste. Napisane przez uczniów listy zaskakiwały treścią i formą.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć pudełek lekturowych klas IV a i IV b, które omawiały w ten nietypowy sposób „Tajemniczy ogród” F. H. Burnett i V a, która doskonale poradziła sobie z treścią utworu „Ania z Zielonego Wzgórza” L.M. Montgomery.
Nauczycielki języka polskiego