Prowadzenie dziennika wdzięczności.
Jak co miesiąc dostaliśmy nowe zadanie z Instytutu Edukacji Pozytywnej by w ramach projektu Szkoła Myślenia Pozytywnego wykonać w naszej placówce. W grudniu zadanie było niesamowicie ciekawe! Uczniowie w wybranych klasach prowadzili dziennik wdzięczności przez 5 dni szkolnych.
To zadanie skupiało się na przekierowaniu uwagi uczniów z samokrytyki lub negatywnych bodźców na pozytywne wzmocnienia płynące z otoczenia. Uczyło wsłuchiwania się we wspierające komunikaty płynące z otoczenia.
Prowadzenie dziennika miało na celu wzmacnianie refleksyjności i życzliwości wobec świata, zwrócenie uwagi na moc słów i to, jak komunikujemy się z rówieśnikami oraz wzmocnienie więzi, w tym zauważenie życzliwości ze strony kolegów, nauczycieli i rodziców.
Klasa 2a, która brała udział w tym zadaniu pod okiem pana Michała Gajdy, poradziła sobie z tym zadaniem śpiewająco! Dzieci z wielkim entuzjazmem wypełniały dziennik oraz dzieliły się wydarzeniami z minionego dnia z nauczycielem.
Kinga Blachowska oraz Michał Gajda, koordynatorzy Szkoły Pozytywnego Myślenia
