Świetliczaki na tropie.
W ramach Projektu edukacyjnego „Akademia Świetlicowa: Świetliczaki na tropie...baśni, legend i mitów” w świetlicach klas 1b, 3a, 3b zostały przeprowadzone zajęcia z pierwszego modułu. Świetliczaki poznały na nich baśnie ze świata. „Kowal i Elf” – baśń szkocka, która uświadomiła uczniom, że spryt i rozum są większą wartością niż siła fizyczna. Po omówieniu baśni mogli nie tylko poznać kilka ciekawostek na temat Szkocji, ale również nauczyli się popularnej zabawy „Narysuj węża” i wykonali prace plastyczne z folii aluminiowej. „Pięknotka i potwór” to baśń z pięknych i słonecznych Włoch! Uczniowie w ramach zajęć nauczyli się zabawy ruchowej popularnej w tamtych regionach „Zik, zak, zuk”. A ponieważ Włochy słyną z makaronów, to nie mogło zabraknąć makaronowej biżuterii. „Kwitnąca wiśnia” to baśń japońska, która zainspirowała nas do recyklingowej pracy plastycznej z butelek po wodzie. Tutaj również uczniowie poznali zabawę ruchową, która jest popularna wśród japońskich dzieci – „Ganchanko”. „Półkurek”, którego nie chcielibyśmy naśladować, to bohater baśni hiszpańskiej. Uczniowie poznali najważniejsze zabytki tego kraju, stworzyli pracę plastyczną z sylwetką koguta i zapoznali się z zabawą „Krąg” w którą grali do końca dnia. Uczniowie zapoznali się również z baśnią niemiecką „O mądrej córce chłopa”. Zajęcia łączyły elementy edukacyjne, artystyczne i ruchowe. Dzieci poznały niemiecką zabawę w Polowanie na cienie, a następnie wykonały pracę plastyczną.
Projekt w naszej świetlicy koordynują: Karolina Ramus, Karolina Olborska, Lucyna Małecka