Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Klub Liderów Myślenia Pozytywnego - podsumowanie działalności w 2024/2025.

W roku szkolnym 2024/2025 nasza placówka uczestniczyła w programie certyfikacyjnym „Szkoła Myślenia Pozytywnego”, zorganizowanym przez Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej”. Kluczowym zamiarem programu było wspieranie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także nauka tego, jak dbać o własny dobrostan psychiczny, co na niego oddziałuje oraz jak on wpływa na nasze codzienne życie.

Podczas realizacji programu podjeliśmy szereg cudownych inicjatyw. Przede wszystkim powstał Klub Liderów Pozytywnego Myślenia, który zajmował się udzielaniem korepetycji oraz organizacją zajęć w świetlicy dla młodszych klas. W sumie zapisało się ponad 60 uczniów, którzy raz w tygodniu wspierali swoich kolegów i koleżanki w nauce. Na prowadzenie zajęć na świetlicy było rówie dużo chętnych.

Nadia Marzyńska z klasy 7B, przeprowadziła sonadaż wśród aktywnych członków, by sprawdzić ich zadowolenie z programu.

“W tym roku szkolnym w naszej szkole można było wziąć udział  w korepetycjach uczniowskich. U Pani Kingi Blachowskiej była możliwość zgłoszenia się jako osoba chcąca pomóc innej w danym przedmiocie, albo jako osoba potrzebująca pomocy z danym przedmiotem. Zapytałam niektóre osoby biorące udział w takiej pomocy. Osoby które otrzymywały korepetycji wszyscy powiedzieli, że się im bardzo podobały i chciałyby, aby dalej istniało coś takiego. Większości dało to  m.in lepsze oceny, rozumienie danego przedmiotu i większą wiedzę. Natomiast osoby, które z chęcią udzielali pomocy innym stwierdzili, że bardzo spodobała im się taki rodzaj pomocy i dalej z wielką chęcią, będą udzielać korepetycji, jeśli tylko będzie taka możliwość. Co prawda niektórzy dalej chcą, aby coś takiego istniało, ale sami nie widzą się w takim wydarzeniu. Wszystkim bardzo dziękuję za wyrażenie  opinii na ten temat. “

Nauczyciele świetlicy oraz dzieci klas 1-3, również bardzo pozytywnie wypowiadają się o uczniach klas 5-8, którzy prowadzili zajęcia na świetlicy.  Stanowiło to świetną szansę dla starszych dzieci na zdobycie umiejętności w prowadzeniu lekcji, występowaniu przed innymi oraz zapoznaniu się z młodszymi kolegami.

Klub Liderów Pozytywnego Myślenia angażował się również w inne działania, takie jak przeprowadzenie apelu o Prawach Dziecka czy organizacja Dnia Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów. Został również zorganizowany kiermasz Wielkanocny. W marcu i kwietniu dzieci chętnie odwiedzały pokój psychologa podczas przerw oraz po zajęciach, aby wspólnie spędzać czas i tworzyć rękodzieło. Dochody z kiermaszu zostały wykorzystane na promowanie czytelnictwa w naszej szkole. Zainicjowano akcję “Dzieci Dzieciom - zaczytana 116-nastka”, gdzie część pieniędzy przeznaczona została na dekoracje, a resztę zainwestowano w najważniejszy element naszej biblioteki - książki. Mamy niezmierną nadzieję, że wprowadzone zmiany, sparwią, że więcej naszych uczniów zawita do biblioteki. Fikcja literacka może pomóc w rozumieniu emocji i doświadczeń bohaterów, co rozwija empatię i wrażliwość na innych.

Podczas programu oczywiście zostały również przeprowadzone lekcje wychowawcze według konspektów nadesłanych z Instytutu oraz inne zadania certyfikacyjne.

Podsumowując, czujemy ogromną wdzięczność za szansę wzięcia udziału w projekcie, który sprawił, że nasza szkoła stała się bardziej przyjazna oraz pełna energii. Szkoła Myślenia Pozytywnego okazała się wspaniałą, roczną przygodą pełną emocji, empatii, zrozumienia i pracy nad otwartością, całościową troską o zdrowie, siebie oraz najbliższe otoczenie.

Kinga Blachowska, psycholog

Nadia Marzyńska, uczennica klasy 7b